اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| استعلام مدرک دانشگاه آزاد چگونه است؟

استعلام مدرک دانشگاه آزاد برای تمام فارغ التحصیلان این دانشگاه از طریق ورود به سامانه استعلام آنلاین دانشنامه‌های تحصیلی امکان پذیر است.

میز دانشجو| استعلام مدرک دانشگاه آزاد چگونه است؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشگاه آزاد به منظور جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی همانند سایر دانشگاه های سراسری سامانه‌ای را برای استعلام مدرک دانشگاه آزاد در نظر گرفته است. از این رو دانش آموختگان دانشگاه آزاد می‌توانند برای  پیگیری و استعلام آنلاین مدرک تحصیلی خود به سایت استعلام مدرک دانشگاه آزاد مراجعه کنند تا بتوانند با انجام مراحل مربوط به استعلام مدرک تحصیلی درخواست خود را برای دریافت و پیگیری مدرک مربوطه ثبت کنند.

تمامی مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد دارای اعتبار و نیز کد مخصوصی بوده تا امکان جعل و تخطی در این مدارک وجود نداشته باشد. بنابراین، دانش آموختگانی که قصد دریافت مدرک تحصیلی خود از دانشگاه آزاد را دارند، می توانند به سایت استعلام مدرک تحصیلی آزاد مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات  درخواست شده از جمله کد ملی و شماره شناسنامه استعلام آنلاین مدرک خود را پیگیری کنند.

* ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد دارای سامانه های مختلفی است، که هر کدام از این‌ها برای انجام وظایف خاصی برای دانشجویان و دانش آموختگان راه اندازی شده‌اند. از میان این سایت‌ها می‌توان به سایت دانان دانشگاه آزاد که با هدف ارتقا کیفیت آموزش مجازی به دانشجویان و اساتید ارائه شده، اشاره کرد.

علاوه بر این سامانه یکی دیگر از سامانه‌های جدید دانشگاه آزاد که برای استعلام مدرک تحصیلی می‌توان از آن استفاده کرد، سامانه استعلام دانشنامه دانشگاه آزاد است که داوطلبان می‌توانند به صورت آنلاین درخواست خود را برای دریافت دانشنامه تحصیلی ثبت کنند.

به علاوه این سامانه مشکل برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد که برای ادامه تحصیل یا استخدام نیاز به مدرک تحصیلی داشتند را نیز حل کرده است، چرا که هر سازمان و ارگانی با در دست داشتن اطلاعات داوطلب می تواند دانشنامه شخص فارغ التحصیل را مشاهده کرده و سپس تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

میزان اعتبار مدرک دانشگاه آزاد بسته به نوع واحد دانشگاهی و کیفیت سطح آموزشی مشخص می‌شود و مورد تایید وزارت علوم برای ورود به بازار کار می باشد. بنابراین، متقاضیان برای ورود به سامانه استعلام مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد باید به نشانی estelam.iau.ir که لینک ورود مستقیم به آن در قسمت زیر نیز قرار دارد مراجعه کرده و از بخش‌های موجود در صفحه، گزینه استعلام دانشنامه را انتخاب کرده و سایر مراحل را طی کنند.

سامانه ذکر شده فقط برای دریافت مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است. سایر دانشجویان که قصد انجام فعالیت‌های آموزشی دارند می توانند از طریق سامانه آموزشیار به امور آموزشی خود بپردازند.

نحوه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد

سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد برای تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه راه اندازی شده تا دانش آموختگان بتوانند با مراجعه به این سامانه به نشانی estelam.iau.ir آخرین مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند که در ادامه نحوه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه  آزاد برای متقاضیان ارائه شده است.

دانش آموختگان برای اخذ تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد لازم است به نشانی estelam.iau.ir مراجعه کرده و کد ملی و شماره شناسنامه خود را وارد کنند.

در مرحله بعد متقاضیان به صفحه ثبت نام وارد شده و می بایست تمامی مشخصات و اطلاعات فردی خود را وارد کنند.

پس از تکمیل فرم ثبت نام و تایید نهایی مجددا به صفحه نخست منتقل شده و دوباره با وارد نمودن کدملی و شماره شناسنامه به صفحه اصلی سامانه فرستاده شده که می توانید نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنند.

سپس برای دریافت مدرک تحصیلی خود بر روی قسمت عملیات کلیک کرده و از بین لیست ارائه شده گزینه درخواست تاییدیه دانشنامه یا گواهینامه موقت را بزنید.

نکته: درخواست دریافت تاییدیه گواهینامه موقت مختص داوطلبانی است که گواهینامه موقت آن ها قبل از سال ۱۳۸۵ صادر شده باشد و متقاضیانی که گواهینامه موقت آن ها بعد از سال ۱۳۸۵ صادر شده باشد؛ قادر به دریافت تایید تحصیلی از این سامانه نیست.

سپس در قسمت درخواست تاییدیه دانشنامه یا مدرک تحصیلی، شماره تایید سازمان مرکزی به همراه نام سازمان یا ارگان گیرنده را وارد و گزینه ثبت را انتخاب کنند.

در صفحه بعد بر روی گزینه ایجاد پرونده کلیک کرده و پس از پرداخت هزینه استعلام مدرک تحصیلی، به صفحه اصلی منتقل شده و با ورود به منو عملیات، بر روی پیگیری درخواست‌ها کلیک کنید.

در لیست باز شده بر روی گزینه دریافت تایید مدرک کلیک کرده تا پنجره بررسی درخواست مدرک تحصیلی باز شود؛ در صورتی که مغایرتی در اطلاعات ثبت شده وجود نداشته باشد می توانید گزینه تایید را بزنید.

پس از تایید اطلاعات مدرک تحصیلی، داوطلبان می‌توانند نسبت به پرینت و دریافت مدرک تحصیلی خود اقدام کنند.

نکته: در صورتی که در اطلاعات تاییدیه تحصیلی مغایرتی وجود داشته باشد، داوطلب می‌تواند درخواست خود را از طریق سامانه ارتباط پشتیبان یا ساپ و یا قسمت سیستم من در صفحه شخصی خود در سامانه ارسال کرده و مدرک تحصیلی خود را بارگزاری کند.

لازم به ذکر است داوطلبانی که در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور پذیرفته شده و اکنون فارغ التحصیل شده اند می‌توانند مدرک تحصیلی خود را از این دانشگاه دریافت کنند. درواقع اعتبار مدرک دانشگاه آزاد بدون کنکور برای ورود به سازمان ها و یا ارگان های خصوصی و دولتی مورد تایید بوده و متقاضیان می توانند برای استعلام مدرک خود به سامانه استعلام دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

علاوه بر این سامانه، سایت دیگری نیز برای استعلام مدرک تحصیلی با کد ملی داوطلب از سوی وزارت علوم طراحی شده که تمامی جزئیات تحصیلی افراد را با دریافت شماره موبایل و کد ملی متقاضی ارائه می‌دهد.

* نحوه بررسی و ثبت مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد

در بین بخش های مختلف سامانه استعلام آنلاین مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد علاوه بر استعلام دانشنامه، بخش دیگری نیز به نام درخواست ثبت دانشنامه وجود دارد تا متقاضیانی که پس از مشاهده و دانلود مدرک خود قصد ثبت مدرک را داشته و یا متوجه وجود خطایی در گواهی فارغ التحصیلی خود می‌شوند، به ثبت آن از طریق این سامانه بپردازند.

برای ورود به بخش بررسی و ثبت مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد، ابتدا گزینه " درخواست ثبت دانشنامه " را انتخاب کنید

در این بخش مشخصات خواسته شده از جمله کد ملی، رشته و مقطع تحصیلی، سال ورود و فراغت از دانشگاه را وارد نموده و در آخر اسکن عکس ۴ * ۳ و دانشنامه خود را بارگذاری کنید. در انتها با انتخاب گزینه ارسال می توانید گواهی فراغت از تحصیل خود را به ثبت برسانید.

از جمله دیگر سامانه هایی که به دانشجویان ترم های آخر دانشگاه آزاد بسیار کمک کرده است، سامانه پژوهشیار است، چرا که اکثر عناوین و پایان نامه های تکمیل شده دانشجویان این دانشگاه در آن قرار گرفته و دانشجویان می توانند از آن ها برای انجام فعالیت های پژوهشی خود استفاده کنند.

استعلام مدرک دانشگاه آزاد با کد ملی

دانش آموختگان دانشگاه آزاد برای استخدام در موقعیت های شغلی ایجاد شده یا ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف نیاز به استعلام مدرک خود دارند تا از این طریق ارگان مربوطه بتواند از وضعیت داوطلب جویای کار و یا علاقه مند به ادامه تحصیل با خبر شود. به همین منظور سامانه اینترنتی از سوی دانشگاه آزاد راه اندازی شده تا داوطلبان بتوانند بدون مراجعه حضوری به آموزش دانشگاه نسبت به استعلام مدرک دانشگاه آزاد اقدام کنند.

برای استعلام مدرک دانشگاه آزاد متقاضیان باید به آدرس سامانه الکترونیکی estelam.iau.ir مراجعه کنند تا بتوانند با گذراندن چند مرحله و نیز وارد کردن اطلاعات موردنیاز شرایط دریافت تاییدیه تحصیلی و نیز استعلام دانشنامه خود را داشته باشند. برای ورود به سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد لازم است متقاضیان کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنند تا به امکانات موجود در سامانه دسترسی داشته باشند.

استعلام مدرک دانشگاه آزاد با کد ملی برای داوطلبانی که موفق به ثبت نام در سامانه استعلام گواهینامه آزاد شده اند؛ نیز امکان پذیر است، اما متقاضیانی که تا به حال شرایط ورود به سامانه مذکور را نداشته باشند باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنند تا با وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره همراه بتوانند برای استعلام مدرک دانشگاه آزاد از طریق کد ملی اقداماتی را انجام دهند.

استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد با کد رهگیری

بر روی سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد امکانات مختلفی قرار گرفته است که داوطلبان می توانند بنا بر شرایط موجود درخواست خود را اعلام نمایند. برای استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد متقاضیان می‌توانند با ایجاد حساب کاربری در سامانه اینترنتی estelam.iau.ir اطلاعات خود را ثبت کنند تا بتوانند با وارد کردن اطلاعات هویتی خود شرایط ورود به سایت مذکور را برای استعلام مدرک تحصیلی خود داشته باشند.

بنابراین، استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد تنها از طریق کد ملی صورت می گیرد و متقاضیان می توانند با وارد کردن کد ملی و نیز انتخاب گزینه درخواست تاییدیه دانشنامه نسبت به استعلام مدرک دانشگاه آزاد اقدام کنند. بنابراین، استعلام مدرک تحصیلی با اعلام درخواست الکترونیکی در سامانه اینترنتی  estelam.iau.ir با درج کد ملی امکان پذیر است.

شرایط استعلام مدرک تحصیلی با کد رهگیری در سایت آنلاین پیگیری و استعلام مدرک دانشگاه آزاد برای داوطلبان وجود ندارد. از این رو متقاضیان می بایست به نشانی این سامانه مراجعه کرده و تنها با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود مراحل مربوط به ثبت درخواست استعلام مدرک تحصیلی را انجام دهند.

حال به بررسی سوالات متداول شما می‌پردازیم.

 سایت استعلام مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد چیست ؟

 برای استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند به سامانه استعلام دانشنامه estelam.iau.ir مراجعه کنند.

 نحوه دریافت استعلام مدرک تحصیلی چگونه است ؟

برای دریافت و استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند مراحل مربوط به استعلام مدرک آزاد را به صورت اینترنتی از طریق سایت پیگیری کنند.

 چه اطلاعاتی برای استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد نیاز است ؟

برای استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد علاوه بر کد ملی، داوطلب می بایست شماره تاییدیه سازمان مرکزی را نیز داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول